top of page
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Pinterest - Grey Circle
החיים סילאן

המקומות והאטרקציות שהכי אהבנו בטוקיו ובקיוטו

סיכום טיול משפחתי ליפן, זו עם בתי הקפה המוזרים והתופעות החברתיות היחודיות רק

לה, והמלצות וטיפים על המקומות והאטרקציות שהכי אהבנו בטוקיו וקיוטו


בנסיון לתאר את יפן משתמשים הרבה פעמים במושג "פלנטה" אחרת. יפן שונה מכל מקום שהכרתי. לצד הדברים מעוררי הקנאה שבה, כגון: נקיון, סדר, דיוק, התחשבות באחר, אין טיפים (הכי כיף) ועוד, יש ביפן תופעות פחות נעימות ומוזרות למדי כגון: בתי קפה לינשופים, לחתולים, קיפודים, maid cafe, חנויות שבהם ניתן ללטף גורי כלבים קטנים ומתוקים, המון אריזות פלסטיק ותופעות חברתיות קשות שייחודיות ליפן, כגון היקיקומורי קארושי וכו'.


בית קפה ינשופים

בנות שמשדלות עוברי אורח לעלות לקפה משרתות
בנות שמשדלות עוברי אורח לעלות לקפה משרתות

Made Cafe'

מתוך סקרנות עלינו לראות מה זה maid cafe אבל ברגע שנפתחה דלת המעלית עשינו אחורה פנה מהיר. בבנין היו שני בתי קפה מסוג זה. בראשון ראינו רק שני גברים מבוגרים שיושבים שם וזה נראה רע. בקומה השנייה היו המון אנשים והאויר היה מסריח מסגריות ודחוס. נמלטנו על נפשנו. בכניסה לבניין פגשנו שני בחורים ישראלים שהתכוונו לעלות והתעניינו מדוע ברחנו. למרות ההסברים הם החליטו לעלות.


קקי

בין התופעות המוזרות ניתן למצוא את המקום המיוחד של הקקי בתרבות היפנית. מסתבר, שמשחק מילים הוא שגרם לתרבות היפנית לייחס מזל טוב לצואה. לכן, לאורך שנים רבות ישנם איזכורים בתרבות היפנית לסמלי צואה ואם היא כוללת גם חיוך – מה טוב. בשנות ה-80 היתה גם סדרת אנימציה שכללה סמלי קקי צבעוניים וכך, כנראה, התגלגל אימוג’י הקקי המחייך גם למכשירים שלנו ואפילו יש מוזיאון הקקי.

הנה תמונה של תכשיטים שצילמתי באחת החנויות.


שרשרת קקי


1. המוזיאון הדיגיטלי





2. אונסן באודייבה

אונסן באודייבה



3. חנות הספרים tsutaya היא חנות הספרים הכי גדולה שראיתי מעודי. היא משתרעת על פני שלושה בניינים, ואפילו יש בה בית קפה של סטארבקס.


  חנות ספרים בטוקיו Tsutaya
חנות ספרים בטוקיו Tsutaya


4. פייר הרמה חנות הקינוחים המדהימה של הקונדיטור הצרפתי, או כדברי הבנים שלי: "Once in a lifetime"


פייר הרמה טוקיו קינוחים תות ושוקולד
פייר הרמה טוקיו


5. חנות פוקימנים. ריגשה במיוחד את בן ה-25 שגדל עליהם.

Sunshine City, Akihabara' TOKYO, Japan
חנות פוקימונים בסאנשיין סיטי אקיהבהרה טוקיו

6. מסעדת בשר עם תור תמידי - Gyukatsu Motomura

 Gyukatsu Motomura
Gyukatsu Motomura

קיוטו

קיוטו היתה הפעם טובה אלינו. אני בכלל לא רציתי לנסוע לשם אבל בגלל שלילדים זו הפעם הראשונה ביפן חשבנו שלהיות ביפן בלי לבקר בקיוטו זה כמו לבקר בישראל ולא לטייל בירושלים. בפעם הקודמת שלנו בקיוטו לא כל כך נהננו. ירד המון גשם וחוץ מזה היינו עסוקים בנסיון להספיק לראות את כל אתרי ה"חובה" ובקיוטו יש המון. במיוחד מקדשים. הפעם מזג האויר האיר לנו את פניו וטיילנו רק איפה שבא לנו שזה אומר במיוחד באיזור שוק נישיקי.


שעות של שיטוטים בכל מתחם SHINKYOGOKU ממנו מסתעף גם שוק נישיקי והכי הרשים אותי הקונספט של חנויות הקונספט, שבהן יש המון מאותו דבר.



1. תחתונים


2. מטריות


3. מקלות הליכה


4. סנדלריה


5. קליגרפיה


6. סיכות שיער


7. ברכות תה


8. מעמד(ים) למקלות סושי

חנות תה

חנות נוספת שמאוד אהבתי בשוק היתה חנות ע נ ק י ת שמוקדשת רק לתה.

הלב שלי החסיר פעימה כשנכנסתי אליה. לא זוכרת שראיתי אי פעם בחיי חנות עם עיצוב כל כך יפה ומרשים, וזה לפני שהבנתי שזאת חנות תה. בצד שמאל (לא כל כך רואים בתמונה, לאורך כל הדלפק שלידו עומדת בחורה) יש עשרות צנצנות עגולות שבכל אחת מהן עלי תה מסוגים שונים. אני זוכרת שחשבתי לעצמי איזה בן אנוש יכול לעצב ככה?


בתמונות תוכלו לראות כמה אריזות תה שאהבתי. צילמתי עשרות עיצובים שונים, אבל לא תמיד היתי בטוחה שזה תה כי הכל היה כתוב ביפנית אז העליתי פה רק את אלה שהן בוודאות אריזות תה.


מאצ'ה

ה"מלך" של יפן.

מאצ'ה הוא תה ירוק איכותי ביותר הנטחן לאבקה דקה, ואיננו אבקת תה או אבקת תה ירוק. מוזמנים לקרוא איך מכינים ומה עושים איתו, בבלוג "פתיתים" המעולה של גל שהוא בין השאר מומחה למטבח היפני והרבה מהבלוג מוקדש לאוכל יפני עם המלצות על מסעדות ביפן ועוד הרבה יותר.

האבקה עצמה מרירה ולא טעימה אבל אני מאוד אהבתי את המשקה המוקצף שמוגש תמיד עם ממתק לצידו (בדרך כלל קינוח יפני ממולא בממרח שעועית מתוק) שמטרתו  לאזן את טעמו המר של התה החזק. 

פה תוכלו לקרוא על טקס התה היפני.

עוד על ממתקים ממאצ'ה שנמכרים בחנויות הנוחות ברחבי יפן תוכלו לקרוא בבלוג של שרון היינריך.

היפנים מכניסים את המאצ'ה למגוון עצום של מאכלים. פה בתמונות מבחר מאכלים עם מאצ'ה שצילמתי.

מימין קרם עם מאצ'ה (נמכר בחנות גלידות), באמצע עוגיה עם מאצ'ה ומשמאל ריבה שיש בה בין השאר גם מאצ'ה.

Tea Matcha
קרם עם מאצ'ה, עוגיית מאצ'ה וריבה


Tea Matcha
פנקייק, גלידה ומשקאות, שוקולד לינדט הכל עם מאצ'ה

על הפנקייק המעולה הזה ועל עוד המון מתוקים יפנים מענינים תוכל לקרוא בבלוג של שרון היינריך. בפוסט שלה יש המלצה על טארט גבינה מצויין שאפשר למצוא בין השאר, בשוק קיוטו. טעמתי ולא צילמתי. אל תפספסו את העוגה הזאת!

'Tea Matcha, Muchi
מפל שוקולד, מוצ'י וקערת מאצ'ה

בצילומים: מימין "מפל של שוקולד מאצ'ה, באמצע מגדל של מוצ'י (עוד ממתק מאוד פופולארי ביפן), ומשמאל קערת תה מאצ'ה.


אנחנו ממש לא אהבנו את המוצ'י. הבנים לא אהבו גם את המאצ'ה בשום צורה שלו.


החוויה הקולינרית של כל הטיול היתה תאמינו או לא בשוק של קיוטו. מסעדת סושי, שרק עכשיו כשחיפשתי את הקישור אליה ראיתי שמחיר ארוחת ערב שם עולה כ-100$ לאדם בעוד שבצהרים יש תפריט שנע בין 1800 - 2800 יין (כ-18-28$) לאדם! המאסטר סושי נותן כל פעם מנה אחת מהתפריט. אומר במה לטבול אותה וכשמסיימים הוא עובר הלאה למנה הבאה.


חנות משחקי וידאו - Tsutaya


חנות משחקי וידאו,קיוטו, יפן - Tsutaya
חנות משחקי וידאו - Tsutaya

בדרך משוק נישיקי למלון שלנו "נפלנו" על גן העדן הזה. הבנים שלי לא ידעו את נפשם. חנות של שלוש קומות עם עשרות משחקי מחשב של כל הזמנים חדשים ומשומשים. מחירים מעולים. ואפילו יש החזר Tax.

הקומה השלישית מוקדשת לכל בובות האנימה והמנגה והיא מלאה באנשים שנוברים בכל המדפים והסלסלות שממלאים את הקומה. פעם ראשונה שראיתי מקום מבולגן ביפן.





  חנות משחקי וידיאו, קיוטו, יפן Tsutaya
חנות משחקי וידיאו, קיוטו, יפן Tsutaya

שם גם אפשר לראות את הצד האפל יותר בדמות בובות ערומות ובעלות חזה ענק או לחילופין בובות בתחפושת של תלמידות בית ספר. כנראה שתי פנטזיות מובילות אצל גברברי יפן.

  חנות משחקי וידיאו, קיוטו, יפן Tsutaya
חנות משחקי וידיאו, קיוטו, יפן Tsutaya

נסיים במשהו מתוק - קוסמטיקה

יפן ידועה באיכות מוצרי הקוסמטיקה שלה ובמגוון העצום שלהם, אבל לצערי ואף על פי שמאוד רציתי לפנק את עצמי בכל מיני מוצרים נחמדים נאלצתי להשאירם על המדף. ראשית, הרוב כתוב ביפנית בלבד שנית, לא מכירה את המוצרים ואת החברות ולא היה לי מושג מה כדאי לקנות ושלישית, בגלל המבחר העצום גם לא הצלחתי לבחור. לכן נאלצתי להסתפק רק בצילום האריזות היפהיפיות של המוצרים.

זה מחזיר אותי לראיון עם הזמרת יהודית רביץ שהתפרסם בידיעות אחרונות כשהיתי ילדה צעירה ואני תמיד נזכרת בו במצבים כאלה שבהם קשה לי לבחור. בכתבה סיפרה יהודית רביץ על הנסיעה הראשונה שלה לאמריקה. לפני הנסיעה היא חלמה לקנות שם גיטרה. כשהגיעה לארצות הברית שמה פעמיה לחנות גיטרות. היא נכנסה לחנות וראתה עשרות גיטרות. היא ספרה שהיא היתה בשוק מהמבחר שכל כך בלבל אותה עד שהיא פשוט הסתובבה ויצאה מהחנות וחזרה לארץ בלי גיטרה. זה גם מזכיר לי חנות גיטרות גדולה שראיתי ביפן.


חנות גיטרות בטוקיו, יפן
חנות גיטרות בטוקיו, יפן

אני לא בעניין גיטרות אבל לגמרי בענין אריזות של מוצרי קוסמטיקה.

קוסמטיקה יפנית
קוסמטיקה יפנית

קוסמטיקה יפנית
קוסמטיקה יפנית

קוסמטיקה יפנית
קוסמטיקה יפנית

ןזה החלק השלישי והאחרון על הטיול השני שלנו ליפן.

עוד על טוקיו תוכלו לקרוא בבלוג המצויין של איריס, עד הטיול הבא




מאחלת לעצמי להגיע לשם עוד הרבה פעמים בעתיד.

למי שמתכנן טיול עצמאי ליפן כדאי לקרוא את הפוסט הראשון ואת הפוסט השני עם כל ההמלצות והטיפים על השכרת רכב ונהיגה ביפן.

מוזמנים לקרוא גם על הטיול העצמאי הראשון שלנו ליפן אותו עשינו ברכבות.


תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentare


התמונות מדהימות. ההבדל הקיצוני בין "רעש" הרחוב ה"מבולגן" לבין הסדר הקיצוני בחנויות, מרשים ומעורר השתאות.

יופי של המלצות.

Gefällt mir
bottom of page